Hopp til hovedinnhold
Microsoft Loop

Superladet med kunstig intelligens, er Microsoft Loop bygget for måten vi nå jobber på. Loop er tilgjengelig for kunder med en Microsoft 365 Business Standard-, Premium- og E3 lisens, samt E5 lisens på nett og mobil. Poenget med Loop er å samle mennesker og ressurser innenfor samme arbeidsområde sammen med kunstig intelligens.

Microsoft Loop gjør at innhold forblir synkronisert på tvers av alle stedene informasjonen deles. Det kan være lister, tabeller og notater. I selve Loop-appen kan du samle personer, komponenter, koblinger, oppgaver og data. Dette er delte arbeidsområder som gjør det mulig for deg og de du samarbeider med å se alt som er viktig for et bestemt prosjekt. Microsoft Loop hjelper deg med å organisere arbeidet alt du trenger for prosjektet ditt i ett enkelt arbeidsområde. Start med en tittel og eventuelle andre nøkkelord, og Microsoft Loop vil foreslå de mest relevante idéene.

Project planning

Bruk apper med Loop

Loop i Teams

Når du sender et Loop-komponent i Teams chat kan alle redigere den innebygd, samtidig som alle ser endringer umiddelbart. Det betyr at du kan samarbeide direkte i en chatmelding. Du går enkelt til meldingsområdet starter med en tom melding. Velg Loop og komponenttype, og trykk send.

Loop components

Komponentene lagres automatisk i OneDrive. Et tips er å gi komponentene titler som er enkle å huske.

Eksempler

Redigering i sanntid

Dersom du ønsker at en kollega skal se over en tekst kan du bruke Loop i en Teams chat:

redigering i sanntid

Dele et prosjekt

Dersom du ønsker å dele prosjektet ditt med andre i Teams, kan du gjøre dette som en Loop komponent. Her kan man samarbeide i sanntid om prosjekter og andre oppgaver.

Loop

Idémyldring

Du kan også be andre dele ideene sine i en punktliste eller en nummerert liste:

Idemyldring

Bruk tabeller

Tabellkomponenter med kolonner og rader kan brukes til å samle inn data. Her kan man beskrive dataene man trenger og bruke @omtale:

Tabeller i Loop

Forfallsdatoer

Komponentet for oppgavelister kan brukes til å tilordne arbeid som krever en forfallsdato. Når arbeidet er utført kan personen selv sette oppgaven som utført.

Tabeller

Loop i Outlook

Det er også mulig å opprette Loop-komponenter i en e-postmelding. På samme måte som i Teams, kan man samarbeide i sanntid i samme skjema eller tekst:

Loop i Outlook

Loop i OneNote

Med OneNote kan du kopiere og lime inn komponenter fra Loop-appen:

Loop i Onenote

Loop på en tavle

Med Whiteboard kan du visualisere ideene dine med Loop. Du kan skissere et flytskjema, eller illustrere en løsning. Du kan inkludere tavlene dine på Loop-siden som et komponent og dele dem på tvers av teamet ditt.

whiteboard

Møtevirksomhet med Loop

Vi går i mange flere møter enn før, og mange av disse møtene er fortsatt digitale. Med Loop finner vi funksjonen som heter samarbeidsnotater – her kan vi ta notater, lage agendaer og spore oppgaver effektivt via et Loop-komponent som er synkronisert på tvers av stedene det deles. Copilot har også blitt en viktig del av dette. Under et møte vil Copilot fange opp viktig informasjon og legge til foreslåtte oppgaver. De med en Copilot lisens vil kunne be Copilot merke seg spesifikt innhold. Et eksempel på dette kan være å fange opp det en kollega sa i møtet. Alle deltakerne kan i tillegg legge til sine egne notater.

Møter i Teams

Etter at et møte er ferdig, vil det være mulig å legge til et nytt arbeidsområde i Loop hvor møteinnholdet er forhåndsutfylt. Dersom det er en serie med møter, vil møteinnhold automatisk legges til i arbeidsområdet etter hvert møte.

Møtenotater

Vil du teste Loop?

Du kan logge på med din personlige konto eller din jobbkonto her: https://loop.microsoft.com (https://loop.microsoft.com). Du kan enkelt starte med en mal som allerede ligger tilgjengelig. Bruker du Microsoft Teams – kan du enkelt starte å bruke Loop med kollegaene dine der.

Publisert:

Vi hjelper gjerne til med å finne den beste løsningen for din bedrift

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat!